03.11.2009 22:18
Tietääkö joku voiko sikainfluenssan sairastaa myös kuumeettomana ?
28.10.2009 20:34
Meidän koulussamme alkoi juuri rokottaminen, ja itse ns. ''manipuloituna'' suostuin ottamaan sen, koska vanhempani eivät halunneet olla vastuussa siitä jos minulle tapahtuu jotain vakavampaa, eivätkä suostuneet allekirjoittamaan lappua. Rokotukset aloitetaan muutaman viikon sisällä. Olen kuitenkin sen jälkeen lukenut netistä tietoa sikainfluenssarokotteen sivuvaikutuksista, ja olen myös tältä palstalta kuullut että rokote sisältää elimistölle vaarallisia aineita. Suoranaisesti tilanne alkaa pikkuhiljaa ahdistaa, sillä en ole mistään oikein saanut kunnon vastausta, että olisiko parempi ottaa rokotus vai jättää ottamatta. Lehdissäkin jokapäivä näkee otsikoita missä joku on kuollut sikainfluenssaan joka itsessäni lietsoo pienenlaista vainoharhaisuutta, itselläni tuli kurkkukipu, ja aloin jo epäillä että nyt se sitten tuli, eipä ainakaan ole mitään muuta ilmestynyt. Yleensä tällaisia flunssarokotteita kehitellään monia vuosia, mutta tämä rokote on kehitelty kiireessä epidemian alkaessa, eikä koko flunssasta olla aivan selvillä. Eli siis tiivistettynä: Kannattaako ottaa rokote vai jättää yksinkertaisesti ottamatta????
[Viesti poistettu 30.11.2009 18:16]
[Viesti poistettu 30.11.2009 18:08]
[Viesti poistettu 30.11.2009 18:07]
[Viesti poistettu 30.11.2009 18:06]
07.10.2009 20:20
Mitenkäs noiden rokotusten laita oikein mahtaa olla?Tuleeko nyt syksyllä kaksi kappaletta.Tavallinen flunssapiikki sekä tuo sikainfluenssapiikki. Ikäni on 66v. Olen sydänsairas.
28.09.2009 09:03
Tämä koko sikainfluenssa on vain lääkefirmojen 400 miljardin taalan bisnes.Tauti ei poikkea mitenkään tavallisesta "flunssasta" eikä ole tutkittu juuri mitenkään,
29.08.2009 20:38
Toki toki voi olla sikainfluenssasta sellainen muoto että siinä ei ole kurkkukipua, yskä tai nuhaa. äkisit noussut kuume yli 38 astetahan on siinä se olennainen sika influenssakkis tekevä asia. Tietysti otettavilla näytteillä asia varmistettaan.
27.08.2009 20:29
Moro.Mua ihmetyttää sellainen asia että kuinka on mahdollista että joku lääkäri tai terveydenhoitaja voi puhelimessa tietää onko kyseessä sikainfluenssa vai jokin muu? Monissa sairauksissahan kuten flunssat ja influenssat, on samanlaiset oireet, eikä edes kaikkia ns. taudinkuvaan "kuuluvia" oireita samanaikaisesti. Täytyy kyllä silloin olla jo tosi selvännäkijä puhelimessa mikäli puhelun perusteella pystyy taudin määrittelemään. Ei edes lääkärissä käynti vielä todista mitään vaan pitäisi ottaa näytteitä ja niistä vasta selviää mikä tauti mahdollisesti on kyseessä.
16.08.2009 13:00
Kysymys terveydenhuollon virannomaisille
Suositellaan että influensan leviämisen ja tartuntojen estämiseksi pitäisi pysyä kotona eikä lähteä työpaikalle, terveyskeskukseen tai apteekkiin, vaikkapa vielä julkisella kulkuneuvolla tai taksilla (joihin varmasti jättää tartuttavia viruksia).
Eikö silloin olisi hyvä saada oireita lievittävää ja sairausaikaa lyhentävääTamifluuta ja Relenzaa oman terveyskeskuslääkärin tai työtervetyslääkärin PUHELINMÄÄRÄYKSELLÄ apteekkiin.
Apteekista lääkkeen voisi hakea joku terve läheinen tai vaikka naapuri.
Nyt on ajankohtaista ohjeistaa työssä käyviä ja julkista liikennettä käyttäviä henkilöitä näistä menettelytavoista.
Suositellaan että influensan leviämisen ja tartuntojen estämiseksi pitäisi pysyä kotona eikä lähteä työpaikalle, terveyskeskukseen tai apteekkiin, vaikkapa vielä julkisella kulkuneuvolla tai taksilla (joihin varmasti jättää tartuttavia viruksia).
Eikö silloin olisi hyvä saada oireita lievittävää ja sairausaikaa lyhentävääTamifluuta ja Relenzaa oman terveyskeskuslääkärin tai työtervetyslääkärin PUHELINMÄÄRÄYKSELLÄ apteekkiin.
Apteekista lääkkeen voisi hakea joku terve läheinen tai vaikka naapuri.
Nyt on ajankohtaista ohjeistaa työssä käyviä ja julkista liikennettä käyttäviä henkilöitä näistä menettelytavoista.
11.08.2009 19:36
en tiedä, voi olla, mutta ennen kuin saa tartunnan niin ei voi tietää.

Keskusteluryhmät